Etiketter

tisdag 22 november 2011

Träna med Gerd...

... är ju som ett träningspass för mig också för tillfället. Tränade på att få upp hastigheten lite idag också men mest kamplek. Hon hängde med större tyngd i leksaken idag och fick som vanligt vinna när hon drog till. Jag lekte själv upp leksakens värde emellanåt genom att springa runt och ha jättekul med den utan att Gerd fick vara med. Hon sprang faktiskt snabbare och drog något kraftigare efteråt så får nog börja göra så oftare. För att får upp farten så höll jag henne i halsbandet, kastade iväg leksaken och på klara, färdiga, gå så sprang vi båda efter leksaken. Jag vann ett par gånger men det vara bra för då ökade motivationen till nästa gång.

Milton fick träna på kommandot fram, alltså att springa rakt bort ifrån mig. Gick riktigt bra, lade ner när grannens unge kom och tjatade hål i huvudet på mig ;)

1 kommentar:

  1. kanske blir en liten kamphund av gerd iaf ;) Bra jobbat!

    SvaraRadera