Etiketter

söndag 13 november 2011

Om man är hundrädd...

...varför sätter man sig då i ett av de två små rum på tåget som är märkta med "hund tillåten"? Det känns ju så fruktansvärt dumt.

Har inte fått mycket gjort idag men fick tag på en tågresa som tog mig från Göteborg och tillbaka till Skara på 1 timma och 45 minuter, underbart säger jag bara!

Upptäckte att jag inte har något schemalagt imorgon så ska försöka komma igång med sorteringen av papper och anteckningar från mina tidigare kurser.

Älskar tystnaden och lugnet när hundarna får varsitt märgben. Ett bra tips om man har en hund vars mage inte klarar av märgben är att man kan koka dem så endast skelettet kvarstår och sedan blötlägger man torrfoder så det sväller. När fodret har svällt ordentligt pressar man in det i märgbenet och lägger det i frysen under några timmar, självklart kan man använda blötfoder om man hellre vill det. På så sätt får hundarna jobba med att försöka komma åt det goda i benet utan att få i sig något den inte klarar av. Använder detta mycket nu när jag har en hund som inte får äta annat än sitt torrfoder.

1 kommentar: