Etiketter

måndag 19 mars 2012

Helgen som kom och sedan försvann lika fort igen...

En sammanfattning av denna gångna helgen :)

I fredags vaccinerades Milton mot kennelhosta och vi tog det lugnt resten av dagen. På kvällen var det filmkväll hos Sofia, mys mys! Senare under kvällen kom även Mike upp till vår älskade håla Skara <3 :)

I lördags åkte jag till stallet för att rida lilla Kolan. :) Mötte upp Jenny och Linnéa för en tur i paddocken och en kort tur ut på vägarna. Jag och Kolan arbetade med framdelsvändningar. I början försvann han iväg ifrån mig och ville inte riktigt lyssna på mina halvhalter så gick tillbaka ett steg i träningen och tränade på på det en stund innan jag började med framdelsvändningar igen. Då kändes han fin :)

Efter stallet blev det en tur till Skövde BK för agilityträning. Tränade olika banor men olika sorters handling, jobbade mycket på att låta Milton springa mer självständigt. Jag försökte röra mig så lite som möjligt och använda min handling på avstånd :) Körde även lite andra banor för att jobba på hastigheten, tyckte Milton var riktigt duktig och åkte från Skövde med en gigantiskt leende på läpparna :) Gerd fick också leka lite inne på agilityplanen. Hon fick springa genom tunnlar och slalom. Duktiga flicka! Här kommer två smakprov från lördagen.




Återvände till agilityplanen på söndagen och fortsatte träna på lite nya banor. Här kommer ännu ett smakprov :)



Efter träningen åkte jag och Mike hem med hundarna för att sedan besöka Arena Skövde och deras upplevelsebad med relaxavdelning. Hade riktigt roligt när vi åkte de olika vattenrutschkanorna även om jag slog i mina knän något fruktansvärt hårt och även ramlade ur en uppblåsbar ring en gång. :P Relaxavdelningen var helt underbar och är verkligen något jag rekommenderar. Ångbastun, hamamstenen och afguss-bastun var ju så himla skönt! Huden var sjukt len när jag lämnade arenan :D Måste hur som helst dit snart igen, vilket ställe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar