Etiketter

torsdag 17 maj 2012

Agilityträning & agilitytävling

På träningen igår gick Milton riktigt bra, det blev några handlings missar men vilken fart och flyt annars!! :) Älskar när träningen är så där riktigt rolig.

Idag var det officiell tävling i Vänersborg. I första klassen fick Milton fick inte till språnget genom däcket (som för övrigt kändes jättehögt) och fastande lite med höften eller hur jag nu ska förklara, fick även en handlings miss mellan ett hopphinder och A-hindret och drog på mig en vägrar, av någon anledning vände han i en tunnel och sprang UNDER muren så valde att diska mig. Slalom satt riktigt bra dock :) Andra klassen kändes riktigt bra, fick en liten miss i handlingen och snubblade nästan över muren men ville verkligen att han skulle hoppa och det gjorde han :D fick dessutom göra on slalom för att han sprang förbi en gång och ut för tidigt en gång (=tidskrävande och tidsfel) och som om det inte var nog kom han helt fel på ett hopphinder och rev det brutalt :P men som jag ska jag är riktigt nöjd, det flöt på ;) Fina hund <3
Lägger upp filmerna en annan dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar